Nor gara

Ikastetxearen historia

1986az geroztik, gure ikastetxea esku-hartze sozioedukatiboko profesionalen prestakuntzan aritzen da. Lehen, II. Lanbide Heziketaren barruan – Gizarte Egokitzapenean teknikari espezialista izateko prestakuntzarekin –. Gaur egun goi-mailako heziketa-ziklo berriak ematen ditugu "Gizarte eta Kultura Zerbitzuak" familian.

Gure prestakuntza-eskaintza osoa "Oinarrizko hezitzailea" kontzeptuaren bidez egituratzen dugu; pertsonekiko zuzeneko esku-hartzearen ezaugarri komunen aldeko apustua, ikuspegi sozioedukatibotik.

Gainera, 1. mailako kualifikaziora bideratutako lanbide-heziketa berezia ematen dugu lokalak eta azalerak garbitzeko lanetan eta zerbitzu orokorretan.

Aurrekariak

1977an demokrazia iritsi zenean, Foru Gobernuak eta udalek aurreko etapan ez zeuden gizarte- eta kultura-zerbitzuen multzo bat jarri zuten abian. Horrek agerian utzi zuen hezkuntza-sistema ez zela egokia sortzen ari ziren beharrizan profesional berriei erantzuteko.

Une hartan prestakuntza-eskaera horri erantzuteko beste instantziarik ez zegoenez, 1979an eratutako Bartolomé de Carranza Fundaziora jo zuten.

Fundazio hori harremanetan jarri zen Frantziako hezitzaileen prestakuntza-zentroekin (Paue eta Toulouse), bai eta Bartzelonako hezitzaileen prestakuntza-zentro batekin ere. Eta ulertu zuen zegokion figura profesionala hezitzaile espezializatua zela. Horrela, 1980an jarri zen abian Nafarroako lehen hezitzaile espezializatuen eskola. (Une hartan, LH II bat)

Zentro hori, nahiz eta Nafarroako Gobernuaren dirulaguntzen bidez sostengatu, pribatua zen eta errekonozimendu akademikorik gabeko titulua ematen zuen. Hala ere, planteatutako prestakuntza-behar horiei erantzuten zien.

Ondoren, 1980ko abuztuan, Hezkuntza Ministerioak titulu berri bat argitaratu zuen LH2ren barruan, Gizarte Egokitzapeneko Teknikari Espezialista izenekoa, eta, nolabait ere, esku-hartze sozioedukatiboko profesionalen prestakuntzara zuzendua. Titulu hori, hein handi batean, Godellan (Valentzia) zegoen hezitzaileen prestakuntza-zentro batek eskatuta sortu zen, espetxeetan esku hartzen zuen erlijio-ordena batekoa.

Horrela, Bartolomé de Carranza Fundazioko Hezitzaileen Eskolak titulu berri horrek proposatutakora egokitu zuen bere programa. Eta errekonozimendu akademikoa duen titulazio ofiziala eskaini ahal izan zuen.

Pixkanaka, prestakuntza-eredu propio bat eratu zen, praktikei, ikuskapen profesionalaren alderdiak prestakuntza-elementu gisa sartzeari eta abarri garrantzia ematearen alde egiten zuena. Azken batean, bertan parte hartzen zuten pertsonen nortasun profesionala egokituko zuen eredu bat.

Prozesu horretan, harremanak izan ziren beste prestakuntza-zentro batzuekin, bereziki Bartzelona, Girona, Madril eta Galiziarekin. Helburua izan zen hezitzaile espezializatuaren figura profesionala hobeto zehazteko egindako ahaleginak koordinatzea, erronkak, funtzioak eta esparruak adierazita. Era berean, mugimendu profesional hasiberriarekin harremanetan jarri zen.

Karrantzako Bartolome Fundazioaren funtzionamenduko lehen urteen ondoren, ikasleen tipologia aldatuz joan zen. Horrela, arlo horretan lanean ari ziren eta titulazio ofiziala bilatzen ari ziren profesionalekin batera, hezitzaile gisa prestatu nahi eta hasierako prestakuntza hori bilatzen zutenen profila gehitu zen.

Testuinguru horretan, Fundazioak bazekien hezkuntza-sistemaren gabezia bat ordezkatzen zuela behin-behinean: jardunean zeuden profesionalak prestatzea. Horrelako ikastetxe baten egoera egokiak hezkuntza-administrazioaren barruan egon behar zuen, eta, ildo horretan, elkarrizketa-prozesu bati ekin zion foru-administrazioarekin, hark har zitzan bere gain behin betiko lanbide-heziketako eskaera horiek.

Gaur egun: Heziketa Zikloak

1998an Lanbide Heziketako 2. promozioak amaitzearekin batera, "Gizarte, Kultura eta Komunitate Zerbitzuak" lanbide-arloko goi-mailako heziketa-ziklo berriak ezartzen hasi ginen.

Gure hezkuntza-eskaintzak arlo horretako Lanbide Heziketako 3 goi-mailako ziklo hartu zituen: Gizarteratzea, Animazio Soziokulturala eta Haur Hezkuntza.

1999 – 2000 ikasturtean Gizarteratze zikloaren eskaintzari ere ekin genion, eskaintza partzialeko modalitate batean. Modalitate hori lehendik arlo profesional horretan lanean ari ziren pertsonei egokitzen zitzaien. Urtebete geroago, Haur Hezkuntzako zikloa sartu genuen eskaintzan, 2001 – 2002 ikasturtetik 2003 – 2004 ikasturtera arte eman zena.

Urte hartan, Europako "Ebaluazioa, Aintzatespena eta Egiaztapena" proiektuan parte hartu genuen. Horren bidez, mendekotasuna duten pertsonei hirugarren adinekoentzako egoitzetan eta/edo egoitzetan arreta ematen eskarmentu handia duen pertsona-talde baten errekonozimendu profesionalerako prozesua hasi genuen. Esperientzia hori osatzeko, ikasturte horretan ezarri zen erdi-mailako ziklo berriko Eskaintza Partzialaren (berezia) modalitatea erabili zen: Arreta Soziosanitarioko erdi-maila.

2004-2005 ikasturtean, Hezkuntza Ministerioak baliozkotu egin zuen gurea bezalako ikastetxeetan 1992. urtea baino lehenagoko prestakuntza, Gizarte Hezkuntzako diplomatura eskuratu ahal izateko. Horrek errekonozimendu bat ekarri zien sektore hori unibertsitate-mailan arautzen ari zen bitartean egindako prestakuntza-ahaleginei.

Gaur egun, prestakuntza hori zabaldu egin da ziklo hauekin:

  • Mendetasun-egoeran dauden pertsonei arreta emateko maila ertaina
  • Berdintasun-sustapeneko goi-mailako gradua
  • Lanbide-heziketa berezia eraikinak eta gainazalak garbitzeko.

Eta hainbat prestakuntza-eredu eta -modalitatetan:

  • Haur Hezkuntzako eta Gizarte Integrazioko zikloetan euskarazko eredua txertatzea.
  • Prestakuntza-modalitate berriak, hala nola online prestakuntza Haur Hezkuntzan, eta erdi-presentziala Gizarteratzean.

"Hezitzaileen Eskola" Lanbide Heziketako Ikastetxe Integratua

2012ko ekainean, ikastetxea Lanbide Heziketako Zentro Integratu sektorial gisa sartu zen.

Lanbide-heziketako tituluak eta/edo profesionaltasun-ziurtagiriak lortzeko prestakuntza-eskaintza guztiak ematen dituzten zentroak dira ikastetxe integratuak.

Une honetan, Lanbide Heziketako martxoaren 31ko 3/2022 Lege Organiko berriak ezartzen duen bezala, enplegurako prestakuntzako ikastaro egiaztagarriak egiten dira, eta lanbide-egiaztapeneko prozesuetan parte hartzen da.